Pien en Elles en het serene la serena - Reisverslag uit La Serena, Chili van Pienenelles - WaarBenJij.nu Pien en Elles en het serene la serena - Reisverslag uit La Serena, Chili van Pienenelles - WaarBenJij.nu

Pien en Elles en het serene la serena

07 Maart 2017 | Chili, La Serena

Ondanks dat we technisch gezien al twee keer in Santiago waren geweest, hadden we er nog bar weinig van gezien. Dus deze keer twee nachtjes geboekt in een hostel iets meer in het centrum zodat we een hele dag hadden om de stad te verkennen. Samen met een andere Nederlandse en andere Fransen jongen en natuurlijk Tim liepen we over plaza's, bekeken we kerken en musea en streken we neer voor een speciaalbiertje. Een van onze nieuwe buddies kende mensen die in Santiago wonen dus die hebben ons meegenomen naar een bar om wat te eten en te drinken. Daarna was het partytime!! Met z'n allen gingen we naar de club waar ze, net als overal, geen geheim maken van discriminatie. Toegangsprijzen:
Vrouwen - gratis
Mannen - 10.000 peso's
Buitenlandse mannen- 5.000 peso's
Als twee exotische chica's kwamen wij zonder legitimatie en in onze backpackers outfit gratis naar binnen maar om ons geweten te zussen daarna onze boys toch maar op een drankje getrakteerd. In deze random club kwamen we zelfs nog een vriendin uit Pichilemu tegen en na nog wat moves was het tijd om te gaan.
Op de busstation hier heeft iedere agency zijn eigen balie dus als je een goede deal wil moet je aardig rondshoppen om erachter te komen wie waar naartoe gaan, hoe laat en voor welke prijs. Na 5 keer naar een andere balie gestuurd te zijn bleek dat we op het verkeerde busstation stonden! 20 minuten later waren we op de goede plek en 1 minuut voor hij vertrok, zaten wij in de bus! Aangekomen in la serena vroeg een vrijwilliger van het hostel of we nog genoeg energie over hadden om mee te gaan bieren, en dan zijn wij de beroerdste niet, dus twee uur later zaten we met het halve hostel in een biertuin. De volgende dag hebben we het rustig aan gedaan en genoten van de uitstekende WiFi in dit hostel. Pien is smiddags met een aantal meiden uit het hostel gaan paardrijden in de Elqui vallei, terwijl Tim en Elles de staat van nutteloosheid rustig doorzetten. Een vriend van Tim, die wij ook kenden vanuit Patagonië, heeft ons nog twee dagen vergezeld in dit chille hostel. Met z'n vieren zijn we gaan sterrenkijken en naar het strand geweest. Na dit relax-weekend was het tijd om door te gaan. Volgende bestemming: san Pedro de atacama. Naar dit kleine woestijndorp gaat maar 1 bus per dag. Toen wij eindelijk met onze inboedel op het station stonden bleek die vol te zitten. De dichtstbijzijnde grote stad is calama dus op goed geluk daarheen. Bij aankomst konden we meteen overstappen op een bus naar san Pedro. Geen tijd verloren, 20 euro winst en mega luxe bus; prima actie dus! Aangekomen in deze kleine oase gaan we eerst maar weer eens opzoek naar een goede koffietent en dan zien we wel weer verder! Met factor 50 op onze snoetjes houden we het hier wel vol tot onze volgende stap, BOLIVIA!

Xx

• 13 Maart 2017 - 20:04

Lianne:

Wat heerlijk om te lezen dat jullie een prachtige tijd hebben.

• 13 Maart 2017 - 22:47

Eddy:

Droomreis!!! Fijn dat we n beetje mee kunnen reizen zo!

• 16 Maart 2017 - 01:08

Annet Moerkerk:

He Elles en Pien !

Wat een prachtige belevenissen !! Leuk om te lezen !
    In Nederland nu ook een beetje voorjaarsweer...heerlijk.
    geniet er maar lekker van !

Groetjes xxx

Annet