Pien en Elles opweg naar het zonnige zuiden - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Pienenelles - WaarBenJij.nu Pien en Elles opweg naar het zonnige zuiden - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Pienenelles - WaarBenJij.nu

Pien en Elles opweg naar het zonnige zuiden

31 Januari 2017 | Argentinië, Córdoba

Hola! ¿que tal?
Na maanden voorbereiding (not, alleen een ticket gekocht) hebben we 23 januari het vriezende, mistige Nederland verruild voor 26 graden, felle zon en een verkoelend briesje. Onze uitgebreide voorbereiding leidde ertoe dat we wel 20 leuke outfits mee hadden, maar de camera waren vergeten. Na een diepte investering op Londen AirPort konden we door naar het Parijs van zuid-Amerika: Buenos Aires! Zonder geld kom je nergens (en met geld kan hier alles) dus eerst maar even pinnen. Onze frisse blik was na 13 uur vliegen net iets minder fris dus doordat we het peso's-teken aanzagen voor het dollar-teken (slechts een streepje verschil) hebben we 5 dollar betaald om 5 dollar te pinnen:)
Uiteindelijk de bus naar het centrum gevonden en te gierig om een taxi naar het hostel te betalen, zijn we met al onze gear gaan lopen. Een half uurtje en 20 liter zweet later kwamen we aan in het super gezellige party hostel Milhouse. We kwamen sochtends aan dus deze dag maar meteen benut om een beetje rond te dwalen tussen de bizarre combinatie van victoriaanse panden en vergane betonnen gebouwen. Plaza de Mayo was op loopafstand dus daar konden we genieten van het uitzicht op casa rosada (het kantoor van de president), terwijl we vanaf een bankje verwonderd keken naar de diversiteit van de inwoners van deze stad. Savonds een bodem gelegd van hamburger en toen kon het feest beginnen. Eerst leek het niks te worden totdat we hoorden dat pre-chillings hier niet beginnen voor 10/11 uur en het uitgaan pas vanaf 2 uur snachts op gang komt (en na minimaal drie keer het nummer Bailando). Na wat mooie verhalen uitgewisseld te hebben met Australiërs en Engelsen was het tijd om te tukken.
Volgende dag het ontbijt gemist dus lunch werd ontbijt en daarna meteen door naar... jawel... onze taalcursus!!! 10 uur lang (verspreid over 4 dagen) heeft een Argentijnse meid ons zoveel mogelijk Spaans bijgebracht waardoor we nu net ons kunnen voorstellen, iets kunnen boeken en eten kunnen bestellen. Dat hebben we meteen in praktijk gebracht door met onze twee kamergenootjes in een restaurantje te gaan eten. Na het eten was het tijd voor: feest! Een goed potje beerpong waar we er met de winst vandoor gingen bracht de sfeer er goed in, maar al om 3 uur snachts gingen we slapen;)
Deze dag wilden we niet alleen in bed doorbrengen dus nog voor onze les hebben we een Free-walking-tour door het centrum gedaan. Beste keus ooit! Een super enthousiaste meid die opgegroeid is in buenos aires vertelde ons 2,5 uur lang alles over de stad, de geschiedenis en de bijzondere architectuur. Leergierig als we zijn, gingen we daarna meteen door met Spaans. Na deze intensieve ochtend hadden we wel een koffietje verdient met een empanada. Dit is een soort mini-pizzacalzone die iedereen rond de middag eet en wat ervoor gaat zorgen dat wij ten minste 10 kilo gaan aankomen. Want die emapanadas zijn vooral gevuld met kaas! Wie had gedacht dat er een land was dat meer kaas eet dan wij. De Argentijnen gooien kaas op alles, en niet te zuinig. So we are going to be crazy fat in the end. Well.
We zijn nog naar een brug geweest die heel mooi was en eigenlijk een soort Madurodamversie van de Erasmusbrug. We hebben na tien uur Spaans een tour gedaan door het huis van de president met een Spaanse guide! Het huis was prachtig maar we verstonden er niets van. We waren nog in Palermo en in Recolleta (wijken waar allemaal chille parkjes zijn) en hebben iedere avond feest gevierd. Er waren ook tequillashots ter grote van longdrinks en heel veel gezellige internationale lui. We hebben ook een hele avond op straat gestaan omdat de fissa buiten gewoon gezelliger was. Op zondag door naar Rosario, een klein stadje 4 uur verderop, waar een brede rivier er spontaan voor zorgt dat iedereen houdt van hardlopen. Dus ook wij zijn met onze dikke empanadabuiken gaan rennen, wat echt het warmste is wat we ooit in onze leef hebben gedaan. En we deelde onze kamer in het Hostel met 7 Israëlische jongens die vers uit het leger kwamen. Verdeeld over drie stapelbedden van drie hoog. Schitterend. Nu zijn we in Cordoba! Jullie horen van ons <3 hasta la vista!

• 01 Februari 2017 - 08:51

Klaasje:

Leuk Elles om jullie reis te volgen.
    Heel veel plezier.

• 01 Februari 2017 - 09:42

Lianne:

Ik ga zeker jullie blogs lezen. Dankjewel voor jullie reis verslag. Prettig om te lezen en fijn om te horen dat jullie het leuk hebben. Krijgen we hier ook een beetje van Zuid-Amerika mee

• 01 Februari 2017 - 22:40

Mini:

Fijn om de reis zo mee te kunnen beleven

• 02 Februari 2017 - 08:02

Eddy Reimerink:

Leuk dit! En leuk geschreven!

• 02 Februari 2017 - 10:22

Lydia:

Heel gaaf dames!

• 02 Februari 2017 - 18:42

Hilma:

Volgens mij vermaak je je prima

• 02 Februari 2017 - 22:03

Marie-Louise:

Wat een fantastisch verslag van een geweldige week!
    Jullie verhaal van die 5 dollar vind ik prachtig, en ik hoop dat jullie in de cursus ook leren om in het Spaans een lekker ding aan te spreken!
    Ik blijf jullie volgen, meiden! Liefs en geniet van de komende maanden!!

• 03 Februari 2017 - 19:10

Jeanne:

Wat een spannend avontuur daar. Goed en humoristisch verwoord ook! Leuk om jullie zo te volgen.Geniet met volle teugen! Groetjes Pien en Elles.